Uczniowie z Jabłonny Lackiej zwiedzali Warszawę

j1Uczniowie klas I – III 27 maja dwoma autokarami pod opieką wychowawców klas wyruszyli na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd najmłodszych uczniów został zorganizowany w ramach przedsięwzięcia „Poznaj Polskę”, którego celem jest realizacja zadań mających uatrakcyjnić proces edukacyjny dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki.Mimo deszczowej aury, uczniowie zwiedzanie stolicy zaczęli od Łazienek Królewskich. Przy wejściu do nich od ulicy Belwederskiej, dzieci mogły w wielkiej gablocie zobaczyć samochód Cadillac, który został sprowadzony do kraju w 1924r. dla Józefa Piłsudskiego. 

j2Spacerując alejkami ogrodu, uczniowie podziwiali starą Palmiarnię, aranżacje parkowe w stylu chińskim, czy aleję rzeźb antycznych, amfiteatr. Przy pomniku wybitnego polskiego kompozytora Fryderyka Chopina dzieci posłuchały jego kompozycji puszczanych z grających ławeczek. Najważniejszą część zespołu pałacowo-ogrodowego - Pałac na wodzie, uczestnicy wycieczki rozpoczęli od zwiedzania tzw.  „pokoju kąpielowego”, następnie odwiedzili „salę balową” z dużą ilością luster i malowideł na ścianach, ukazujących greckich bogów. Kolejnym miejscem zwiedzania była Sala Salomona, Galeria obrazów, w której znajdują się portrety polskich władców. Duże zdziwienie uczniów wywołała sypialnia, garderoba i gabinet króla. Ostatnim miejscem oglądania była jadalnia, w której odbywały się w okresie letnim obiady czwartkowe. Przy wyjściu pałacu, uczniowie mogli ujrzeć mały pokój zwany „Grotą” z rzeźbami m.in. Zygmunta Starego, Kazimierza Wielkiego, Stefana Batorego i Jana III Sobieskiego.

j3Z Łazienek Królewskich wszyscy uczestnicy udali się na obiad. Po obfitym i smacznym posiłku spacerkiem przeszli pod pomnik Syrenki, który znajduje się przy Wiśle.
Następnym punktem programu wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Na interaktywnych wystawach dzieci miały możliwość na samodzielne poszerzenie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk. Interaktywne stacje badawcze ułatwiały im zrozumienie zjawisk fizycznych, np.  – jak powstają fale, drgania czy prąd lub jak działa magnes i jak zachowują się płyny. Uczniowie wspaniale bawili się światłem i dźwiękiem, sprawdzali z jaką siłą naciska się na podłoże, lądując po skoku, położyć się na łóżku fakira, stworzyć taniec z szarf, a nawet przekonać się, ile wysiłku wymaga jazda na wózku inwalidzkim. Po ciekawych eksperymentach mali wycieczkowicze doszli do wniosku, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda. 

j4Po wizycie w tym niezwykłym miejscu, uczniowie autokarem udali się w drogę powrotną do Jabłonny Lackiej, gdzie oczekiwali na swoje dzieci rodzice.Ta wycieczka - zdaniem uczniów - była bardzo ciekawa. Dzięki niej dowiedzieli się wielu ciekawych informacji dotyczących Warszawy, poprzez różnorodne doświadczenia w CNK poszerzyli swoją wiedzę.

j5j6