Uwaga na nieuczciwe praktyki sklepów internetowych

Zbliżają się wielkimi krokami Święta Bożego Narodzenia, więc wiele osób aby uniknąć problemów z dostawą przed świętami składa zamówienia na upominki już teraz.

Ja również takie zamówienie złożyłem w jednym ze sklepów internetowych: https://perfumyitestery.pl

I dostałem takiego e-maila:

Dziękujemy za Twoje zamówienie

Cześć Krzysztof,

Twoje zamówienie, 58033 zostało przyjęte i niedługo zaczniemy je kompletować!

Zamówienie może zostać anulowane tylko w dzień jego złożenia, ponieważ na drugi dzień będzie już szykowane do wysyłki.

Chcesz anulować zamówienie? Napisz do nas wiadomość w odpowiedzi na tego maila!

Każdy kurier InPost wyposażony jest w czytnik kart płatniczych! Przy płatności za pobraniem płacisz kurierowi za swoje zamówienie. Możesz zapłacić gotówką lub bezpiecznie kartą płatniczą! Potwierdzenie zamówienia oraz fakturę za zamówienie otrzymasz bezpośrednio na maila.

[Zamówienie 58033] (7 listopada 2021)

Produkt           Ilość    Cena

CHANEL CHANCE EAU FRAICHE PRODUKT ZAFOLIOWANY 100ml EDT 139,00 zł

Kwota:            139,00 zł

Wysyłka: 22,00 zł przez Kurier InPost - Pobranie

Metody płatności:      Pobranie - Kurier InPost

Suma: 161,00 zł

Adres rozliczeniowy

XXXXXXXXXXXXXXX

Dziękujemy za korzystanie z perfumyitestery.pl!

I wszystko jest w porządku. Sprawdziłem ceny oryginalnych perfum tej marki na innych stronach i okazało się, że są o wiele droższe a ponadto testery mogą mieć zamiast atomizera korek. Żona, której w tym czasie nie było w domu, gdy wróciła, poradziła mi złożyć rezygnację z zamówienia, bo w tej cenie może okazać się, że produkt różnić się będzie od oryginału.

 W tym samym dniu wysłałem więc e-maila z rezygnacją:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Do:

PerfumyiTestery.pl <Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę jednak o anulowanie mojego zamówienia, przepraszam za zamieszanie.

Krzysztof Czarnecki

 Otrzymałem ze sklepu następującą wiadomość:

Witamy serdecznie,

zamówienie zostało przekazane do wysyłki, niestety nie jesteśmy w stanie

wprowadzić żadnych zmian w zamówieniu.

Bardzo przepraszamy.

---

Pozdrawiamy,

Biuro Obsługi Klienta

Moja odpowiedź była następująca:

No to zamówienie wróci z powrotem do Was, bo ja je anulowałem tego samego dnia.

Niestety, obsługa sklepu widocznie nie umie czytać po polsku, gdyż następnego dnia dostałem kolejnego e-maila:

Zamówienie jest gotowe do wysłania

Cześć Krzysztof,

Twoje zamówienie nr 58033 otrzymało status: Gotowe do wysłania.

Zamówienie zostało w całości skompletowane i w ciągu najbliższych 24 godzin (nie wliczając sobót i niedziel) zostanie wysłane na podany przez Ciebie adres.

O dostarczeniu przesyłki poinformuje Cię kurier InPost w dniu doręczenia paczki.

Moja odpowiedź:

Wczoraj anulowałem zamówienie, proszę nie wysyłać bo wróci do Was z powrotem.

9 listopada otrzymałem powiadomienia sms następującej treści:

Paczka nr XXXXXXXXXXXXX od epaka.pl Czechowice Dziedzice Mariusz Milosz w doręczeniu. Termin dostawy 2021-11-09. Kwota pobrania 161,00. Zaplac u kuriera BLIK-iem lub kartą. Przy odbiorze podaj kod: xxxxxx Poinformuj kuriera, jeśli jesteś na kwarantannie XXXXXX

Kolejny sms:

Przesyłka XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX będzie dzisiaj do Ciebie doręczona firma InPost Kurier tel. xxxxxx. Sprawdz najtansze przesylki kurierskie na EPAKA.PL!

Podsumowanie:

Sklep internetowy próbuje wywrzeć presję na zamawiającym, pisząc że: "zamówienie zostało przekazane do wysyłki, niestety nie jesteśmy w stanie wprowadzić żadnych zmian w zamówieniu".

W emailu, który wysyłają do Klientów sami piszą, że: "Zamówienie może zostać anulowane tylko w dzień jego złożenia, ponieważ na drugi dzień będzie już szykowane do wysyłki.

Chcesz anulować zamówienie? Napisz do nas wiadomość w odpowiedzi na tego maila!"

W ten sposób obsługa tego sklepu łamie prawa konsumenckie i nie zna zapisów praw konsumenta. Niestety, w większości przypadków zamawiający nie znając zapisów konsumenckich bojąc się, że zostanie obciążony jakimiś dodatkowymi kosztami przez Sprzedającego, odbiera zamówienie i płaci za nie. Nie czyńcie tego! To są nieuczciwe praktyki stosowane przez sklepy internetowe. Takim przykładem jest moje zamówienmie i korespondencja z tyum sklepem! Od takich sprzedawców trzymajcie się z daleka!

Można z nimi zapoznać się na stronie:

https://konsument.gov.pl/prawa-konsumenta-zakupy-przez-internet

W jednym z jego zapisów jest zawarty następujący punkt:

Czy mogę zwrócić towar zanim go otrzymam?

Interpretacja przepisów zakłada, że kupujący może odstąpić od umowy jeszcze przed otrzymaniem towaru.

Zakończenie:

Towaru nie przyjmę, wróci do nadawcy, o rezygnacji sprzedający został poinformowany w dniu złożenia zamówienia. Osoba pracująca w biurze obsługi klienta albo nie zna języka polskiego (a wiemy, że sklepy internetowe zatrudniają osoby rosyjskojęzyczne), albo IQ tej osoby jest na bardzo niskim poziomie.

Przestrzegam przed dokonywaniem zakupów w tym sklepie internetowym.

Krzysztof Czarnecki

Gazeta Podlasia