W Grochowie #JestNasWięcej

hejtPomarańczowy to podobno jeden z kolorów sezonu. Walka z hejtem z kolei jest sformułowaniem co najmniej ostatnich kilku sezonów. A gdyby tak połączyć modę i walkę o słuszną sprawę? Tak właśnie zrobiła Fundacja Orange, które zachęca wszystkich Polaków do przyłączenia się do akcji #JestNasWięcej. Młodzi nie rozmawiają o hejcie. Jak wynika z badania EU Kids Online 2018, co trzeci nastolatek spotyka się w sieci z nienawistnymi lub poniżającymi treściami kierowanymi do innych internautów.

Skutki hejtu mogą być bardzo poważne, szczególnie wśród nastolatków. Duża część ofiar nie wie, jak sobie z nim radzić i nie otrzymuje wsparcia. Aż 38 proc. młodych ludzi, którzy doświadczyli czegoś nieprzyjemnego w sieci, nie wskazało żadnej osoby, z którą rozmawialiby o tej trudnej sytuacji. Dlatego potrzebna jest edukacja i wsparcie dla młodych, pamiętajcie, „wcale nie jest najgroźniejszy ten, co najgłośniej szczeka”. Zainicjowano więc kampanię popularyzującą noszenie jednej pomarańczowej sznurówki jako symbolu sprzeciwu wobec hejtu. Noszą ją m.in. muzycy zespołu Afromental, Tomson i Baron, którzy przyłączyli się do działań Fundacji Orange jako ambasadorzy akcji. Na specjalnej stronie Jest Nas Więcej znajdują się porady, jak reagować na hejt.

Nasza szkoła również zgłosiła się do akcji #jestnaswiecej. Dołączyliśmy do niej, gdyż chcemy wyrazić nasz sprzeciw hejtowi w Internecie. Założyliśmy pomarańczową sznurówkę i razem pokażemy, że Internet może być bardziej przyjaznym miejscem dla dzieci, młodzieży i dla nas wszystkich.

Nie bądźmy obojętni. Pokażmy siłę w walce z hejtem!
Pamiętaj! Kiedy widzisz hejt, wpisz w komentarzu pod nim #jestnaswiecej.
Swoje wsparcie możesz też pokazać pomarańczową sznurówką w bucie!